
Odbiór mieszkania - dlaczego warto skorzystać z naszej pomocy?
Przykładamy wielką wagę do jakości naszych działań. Nasi fachowcy są nieustannie szkoleni z obowiązujących norm.

Obecność profesjonalnego inżyniera w trakcie odbioru to pewność że wykryje on nawet najmniejsze usterki, których koszt naprawy zgodnie z prawem poniesie deweloper.

Decydując się na odbiór z pomocą doświadczonego inżyniera mamy pewność że sprawdzeniemieszkania będzie wykonane w sposób rzetelny i profesjonalny.

Nasi inżynierowie posiadają szeroką wiedzę na temat aktualnie obowiązujących norm budowlanych. Sprawdzą mieszkanie pod kątem ich zgodności z normami za pomocą zestawu normowego sprzętu.

Gdyby podczas odbioru zaszła potrzeba wyjaśnienia kwestii formalnych zawsze możesz skorzystać z opinii naszego prawnika
Czym jest odbiór techniczny mieszkania?
Nasze usługi - dowiedz się więcej

- wskazanie potencjalnych zagrożeń
- sprawdzenie występowania zapisów niezgodnych z ustawą deweloperską

- tynki i wylewki - zawilgocenia, odchylenia od płaszczyzny, ubytki
- okna i parapety - umocowania, poziomy, uszkodzenia mechaniczne, regulacje, uszczelki
- balkony - obróbki blacharskie, spadki, mocowanie i stan balustrady
- metraż - weryfikacja z rzutem
- drzwi -regulacja, uszkodzenia, uszczelki
- instalacje - rozmieszczenie, zgodność z umową, napięcie
- przynależności - komórki, miejsca postojowe, garaże pod względem ewentualnych usterek, braku zgodności z projektem

- tynki i wylewaki - zawilgocenia, odchylenia od płaszczyzny, ubytki
- okna i parapety - umocowania, poziomy, uszkodzenia mechaniczne, regulacje, uszczelki
- balkony - obróbki blacharskie, spadki, mocowanie i stan balustrady
- metraż - weryfikacja z rzutem
- drzwi - regulacja, uszkodzenia, uszczelki
- instalacje - rozmieszczenie, zgodność z umową, napięcie
- przynależności - komórki, miejsca postojowe, garaże pod względem ewentualnych usterek, braku zgodności z projektem
- zawilgocenia
- woda technologiczna "zamknięta" w murach
- nieszczelność przy wykańczaniu komina lub połaci dachu
- błędnie wykonane izolacje poziome budynku
- nieszczelności instalacji wodnej i kanalizacyjnej
- instalacja elektryczna - czy przewody i bezpieczniki nie są nadmiernie obciążone
- ogrzewanie podłogowe wodne lub elektryczne - rozmieszczenie mat grzewczych oraz wycieki
- wentylacja - w którym kierunku działa
- nieszczelność okien - ubytki ciepła
- niedociągnięcia i rażące błędy w termoizolacji ścian/dachu/przegród budowlanych

- tynki i wylewki - zawilgocenia, odchylenia od płaszczyzny, ubytki
- okna i parapety - umocowania, poziomy, uszkodzenia mechaniczne, regulacje, uszczelki
- balkony - obróbki blacharski, spadki, mocowanie i stan balustrady
- metraż - weryfikacja rzutem
- drzwi - regulacja, uszkodzenia, uszczelki
- instalacje - rozmieszczenie, zgodność z umową, napięcie
- przynależności - komórki, miejsca postojowe, garaże pod względem ewentualnych usterek, braku zgodności z projektem
- elewacja - pęknięcia, odchylenia, zacieki
- dach - zacieki i stan dachówek
- schody - równość stopni, zgodność z normami
- zagospodarowanie otoczenia
Przed zakupem
Warto skorzystać z usługi analizy prawnej. Nasz Adwokat chętnie pomoże Państwu w analizie umowy deweloperskiej, zweryfikuje klauzule niedozwolone, a także wskaże potencjalne zagrożenia.
Jesteśmy specjalistami w zakresie tworzenia umów deweloperskich odpracowujemy je, więc doskonale wiemy na co zwrócić uwagę byście Państwo w przyszłości uniknęli problemów, sporów i niepotrzebnego stresu.
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO ODBIORU
Przed odbiorem mieszkania od dewelopera, warto podsumować ustalenia, jakie zostały poczynione podczas spotkań z deweloperem na etapie zakupu nieruchomości. Większość z nich zapewne zapisana jest w zmianach lokatorskich lub korespondencji mailowej, aczkolwiek ustalenia ustne podczas zakupu również są wiążące, zatem należy sprawdzić czy są one zgodne z rzeczywistością.
DOKUMENTACJA
Aby dobrze przygotować się do odbioru, potrzebujemy rzutu mieszkania oraz informacji na temat standardu wykończenia lokalu. Prosimy również, aby Państwo posiadali te dokumentu podczas odbioru.
CO SPRAWDZAMY
Sprawdzamy zgodność mieszkania z licznymi normami
Aby dobrze przygotować się do odbioru, potrzebujemy rzutu mieszkania oraz informacji na temat standardu wykończenia lokalu. Prosimy również, aby Państwo posiadali te dokumentu podczas odbioru.

Podkłady podłogowe oraz materiały do ich wykonania -- Materiały -- Właściwości i wymagania

Tynki gipsowe wykonywane mechanicznie. Zasady wykonania i wymagania techniczne.

Właściwości użytkowe w budownictwie. Określanie i obliczanie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych.

Szkło w budownictwie – Izolacyjne szyby zespolone – Część 1: Postanowienia ogólne, opis systemu, zasady substytucji, tolerancje i jakość wizualna.

Okna i drzwi -- Norma wyrobu, właściwości eksploatacyjne

Wentylacja budynków -- Procedury badań i metody pomiarowe stosowane podczas odbioru instalacji wentylacji i klimatyzacji

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych

Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
W ramach odbioru lokalu sprawdzamy czy twoj lokal jest wolny od wad oraz czy wszystkie elementy zostały wykonane zgodnie z obowiązującymi normami budowlanymi, rozporządzaniami, zmianami lokatorskimi i ustaleniami z deweloperem. Sprawdzimy między innymi:
- równość oraz poprawność wykonania tynków ścian
- równość oraz poprawność wykonania posadzek
- stolarka okienna i drzwiowa, parapety, progi itp.
- tarasy, balkony, loggie
- balustrady, schody
- poprawność wykonania instalacji elektrycznej
- poprawność wykonania instalacji wodnej i kanalizacji
- poprawność wykonania instalacji centralnego ogrzewania
- zgodność stanu istniejącego z projektem lub dokumentami dostarczonymi przez dewelopera
- pomieszczenia przynależne (komórka lokatorska, piwnica)
- estetykę wykonania pozostałych elementów lokalu/domu
- dach, elewację, nawierzchnie, podjazdy, chodniki, instalację odgromową i wiele innych elementów w przypadku domu jednorodzinnego
Protokół odbioru
Podczas sprawdzania lokalu, każdą usterkę oznaczamy taśmą, aby ułatwić lokalizację wad oraz ich usunięcie. Dokładnie opisujemy wady w protokole odbiorowym, który na koniec przekazujemy Państwu. Kopię protokołu możecie przekazać Państwo deweloperowi.
Podczas odbioru podpowiemy Państwu jakie prawa przysługują lokatorowi podczas trwania 5-letniej rękojmi. Ile czasu na usunięcie usterek ma deweloper. Jak wykończyć mieszkanie aby nie utracić rękojmi. Na co zwrócić uwagę podczas użytkowania mieszkania. Chętnie odpowiemy również na wszystkie Państwa pytania.
W czasie trwania rękojmi służymy również swoją pomocą.